2010/09/30

Ja, hösten är här

Nu är klockan nästan sju och man känner hur mörkret börjar falla. Hösten är här, det är bara att erkänna. Morgonen är kallare än vanligt, man får till och med ont i öronen av att cykla.
"Denna vinter kommer vara som förra året", förra året varade vintern i cirka 6 månader. Andra säger att det kommer bli värre. Varför känns det som om våren och hösten blir kortare? Nu är det typ bara sommar och vinter. Eller?

Aja, min syster är en av de som blir sjukt deppig av kyla. Jag väljer att klä mig varmt och fint. Kanske lite färg så får man lite mer energi? Rött är ju inne. Jag längtar tills snön täcker Ljunghusens skogar. Fy vad jag ska gå ut och plåta!

v

1 comment:

Opazo said...

Jag vill andas fläktande sommarvindar. Jag vill sitta barfota i gräset. Jag vill bada i havet. Jag vill känna sanden mellan tårna. Jag vill sitta på uteserveringar. Jag vill hänga med sköna spanjorer. Jag vill!

Nu ska vi dock inte hänga läpp, för nu är det i alla fall tillräckligt kallt för att äta gröt igen.