2008/10/16

God morgon torsdag!

Idag har jag en väldigt lång skoldag. Efter skolan har vi mattemaraton, som följs av skräckfilm i aulan. Jag älskar skräck, men jag avskyr att bli rädd! Haha, hur går det ihop egentligen?

Först ut är det dock prov i Historia A och Marknadsföring A.
Måste erkänna en grej. Jag diggar romarna. Sjukt mäktiga och sanslöst brutala. Här kommer ett exempel för att ni ska förstå vad jag menar. Då de erövrade Karthago var de inte enbart nöjda med att döda stadens invånare, utan de brände även ner hela staden och plöjde dessutom ner salt i marken så att det aldrig mer skulle kunna växa något där. Det var allt eller inget som gällde, och inget annat. Undrar hur jag hade varit som romare?

Är det någon som sett filmen?

1 comment:

Anonymous said...

Ja. En av Pitt:ens bästa! :)