2009/01/07

Den där speciella kunden

Det finns olika sorters kunder. Den blyga kunden som mumlar så man knappt hör något. Den lättirriterade kunden som tycks blir sur på allt och alla. Den unga kunden som fnittrar åt vad som helst när min kära snygga kollega är vid kassan. Stammisen som alltid beställer samma sak. Den snygga kunden som ser ut att ha kommit direkt från Vogue-tidningen...och så har vi den flörtiga kunden. Han som stirrar på en extra mycket, säger fina eller bara sjuka kommentarer.
Om man har direktkontakt med kunderna lär man möta på denna typ av kund förr eller senare. Vill ni ha ett provsmak på kommentarer som jag har fått höra?

En kund kom fram till mig:
Kunden: Du jobbar väl inte här?
Jag: Haha, va?
Kunden: Du jobbar väl på Skomakargatan.
Jag: Sån koll, hur vet du det?
Kunden ler och säger: Jag har lätt att komma ihåg söta ansikten som ditt.

En sjuk kommentar som en kund sa när han öppnade dörren till toaletten:
- Ska du med in?

Jag står med ryggen mot kunden och gör något annat, då min kollega står vid disken frågar hon honom:
- Vad skulle du vilja ha?
- Hon där, säger kunden och pekar på mig.

Haha, vissa kunder är söta och snälla, vissa andra tänker nog inte på vad de säger och är möjligtvis lite för ärliga.

No comments: