2009/02/07

It's your day

Chockad över detta främmande inlägg? Rädd över att jag ska avslöja något smaskigt? Keep reading. Jag är en vänlig själ, innerst inne.

Sötaste älsklingstuss, välkommen ut i vuxenvärlden. Låter det läskigt? Det är det inte...inte än i alla fall.

Herregud, det känns som om det var igår jag bad mamma och pappa om att få ett syskon. Jag specialbeställde en lillasyster. Vilken tur att det blev du!

Det var en tidig februarimorgon och det låg snö utanför mitt fönster. Jättemycket snö. Jag ville åka pulka och göra snöänglar. Istället åkte jag och pappa till Lund.
Märkligt, tänkte jag när jag fick syn på ditt mörka hår. Är du säker på att det är min lillasyster, frågade jag mamma medan jag granskade dig från topp till tå. Jag hade redan valt ut ett namn åt dig. Karla. Tänk om du hade blivit en kille? Vad hade du då hetat? Carlos? Martin? Batman? Jag kände mig stor och ansvarsfull. Jag hade blivit storasyster.

Herregud, det känns som om det var igår du förstörde städerskans nya kappa. Kommer du ihåg? Vad tänkte du när du stoppade ner potatisar, köttbullar och brunsås i fickorna?
Kommer du ihåg första gången en kille frågade dig om du ville sova över? Haha! Det var roligt. Du var rolig. Herregud var tiden har gått snabbt...och nu är du 18. Sick.

Grattis på födelsedagen lillasyster!
Visa världen hur man bäst lever livet. Bring it on, Pumba!

"För evigt din.
För evigt min.
För evigt vår."

DANIELLA

No comments: